torsdag 16. februar 2012

Mørket.

Vannet omfavner kroppen min, og så blir alt stille. Mørket trenger seg på jo lenger ned jeg kommer. Kroppen roper etter oksygen, men jeg ignorerer smerten. Fortsetter å la meg synke. Det er ingen vits i å sloss mot skjebnen. Det er slik det må være. 

De ropte skjellsord. Beskyldte meg for ting jeg aldri hadde gjort. Dyttet meg ned i søla. Hvorfor? Fordi jeg var annerledes? Fordi jeg kunne ting de ikke kunne? Jeg vet ikke. 

Jeg har ofte tenkt på døden, men hadde aldri forestilt meg at den skulle komme så stille, og så ventet. Sakte men sikkert forsvinner sansene. Synet, luktesansen, hørselen. Jeg kjenner kun steinen som drar meg videre nedover. Ned i evigheten. 


Jeg har hatt det røft i det siste, men heldigvis er skrivelysten kommet tilbake. Aldri så galt at det ikke er godt for noe. 

Love.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar